Ugye a programot PrestaDesktop névre kereszteltük, amely arra utal, hogy ez egy PC-n futó alkalmazás lesz. A választott programnyelv a Java, így biztosítjuk a platform függetlenséget, továbbá csökkentjük a költségeket, tudniillik a Java fejlesztőeszközei semmibe sem kerülnek ellenben a Microsoft Visual Studiojával, amelyért elég sok pénzt kér a cég.
Tehát a cél egy olyan program létrehozása, amely PC-n fut, lényegében egy teljes körű raktárkezelő szoftver, amely támogatja az offline kisker értékesítést például vonalkódolvasó használatával, és valós időben kommunikál a webshoppal, ami azt jelenti, hogy a programban keletkező termékadat és készlet változások azonnal megjelennek a webshopban is.
És akkor jöjjenek a tervezett funkciók:
1. Termékek kezelése
- termék kategóriák létrehozása/módosítása/törlése
- termékek létrehozása/módosítása/törlése
- termékek bevételezése kézi rögzítés és vonalkód olvasó segítségével
- termékek készletről kivezetése kézi rögzítés és vonalkód olvasó segítségével
- termékadatok például árak csoportos módosítása különféle szempontok alapján (pl termék kategória, áfakulcs stb...)
2. Termékkel kapcsolatos információk kezelése
- adó és áfa kulcsok létrehozása/módosítása
- termék jellemzők (attribútumok) kezelése
3. Webshop specifikus adatok kezelése
- szállítási módok létrehozása/módosítása/törlése
- fizetési módok létrehozása/módosítása/törlése
4. Webshopban keletkező adatok kezelése
- Vásárlók letöltése és nyilvántartása
- Megrendelések letöltése
- Megrendelések kivezetése készletről, és státuszváltozások visszaküldése a webshop felé (számlázva, szállítva, stb...)
5. Statisztika és kimutatások
- kimutatások a webshopban keletkezett megrendelésekről
- aktuálís készlet érték
- stb...
Első körben nagyjából ennyi, természetesen a változtatás jogát fenntartom. :)
Javaslatokat pedig szabad tenni! :)
2. Termékkel kapcsolatos információk kezelése
- adó és áfa kulcsok létrehozása/módosítása
- termék jellemzők (attribútumok) kezelése
3. Webshop specifikus adatok kezelése
- szállítási módok létrehozása/módosítása/törlése
- fizetési módok létrehozása/módosítása/törlése
4. Webshopban keletkező adatok kezelése
- Vásárlók letöltése és nyilvántartása
- Megrendelések letöltése
- Megrendelések kivezetése készletről, és státuszváltozások visszaküldése a webshop felé (számlázva, szállítva, stb...)
5. Statisztika és kimutatások
- kimutatások a webshopban keletkezett megrendelésekről
- aktuálís készlet érték
- stb...
Első körben nagyjából ennyi, természetesen a változtatás jogát fenntartom. :)
Javaslatokat pedig szabad tenni! :)
Üdvözlöm!
VálaszTörlésHaladt a project?
Egy ismerősöm éppen ilyen megoldást keres...
(Lenne éppenséggel javaslatom új funkcióra is)
Üdv!
TörlésIgen, eljutott a projekt egy bizonyos szintig, de sajnos abba maradt egyéb teendők miatt...
Viszont azóta a prestashop és lépett verziót, így a meglévő folytatása sem biztos, hogy aktuális.
A javaslatokat szívesen fogadom :)
Hát ezt sajnálattal hallom!
TörlésBizony most a Prestashop az 1.6.x verziónál tart.
Nagyon jól jött volna egy számlázó/készletnyilvántartó programmal való integráció!
A javaslatom a következő: Futárszolgálatokhoz a tömeges feltöltéshez használatos kiegészítőre is szükség lenne! Konkrétan nekem a DPD-hez és Pick-Pack -hoz feltölthető csv-s megoldásra (is) szükségem lenne!
(Bár ez lehet hogy külön program kell legyen, de összefügg a webáruház-számlázás-kiszállítás témával!)
A szofter készítésekor még 1.4.8 volt a stabil verzió, későbbiekkel nem dolgoztam még, de ha gyökeres változások vannak adatbázis szinten, akkor biztosan elölről kell kezdeni a munkát.
TörlésEz a program számlázást nem valósítana meg, csak a készlet és megrendelés kezelést. Számlázóval való integráció készült több is, néhány általam is.
Hát nem tudom...
TörlésNekem kicsit furcsa a 2 dolog szétválasztása. Mármint a számlázóra és a készletnyilvántartóra gondolok.
Szerintem a tipikus eset az, amikor a készlet csökkenés oka az eladás, azaz kiszámláztuk.
Vagy még külön ez a program össze lenne kötve egy számlázóval is?
Természetesen a készletváltozás alapvető oka az eladás.
TörlésDE!
A szoftver nem számlázó szoftvernek készül, hanem tipikus offline kisker támogatásra (pénztárgépes eladás), ezért a számlát más szoftverrel kell kiállítani, vagy kézzel.
Ennek okai:
A szoftvert külső segítség és támogatás nélkül készítem magánszemélyként, amolyan hobbi projekt, és a terv az ingyenes használat, tehát csak ezért nem fogok vállalkozásba.
A fenti ok miatt nem készülhet számlázó funkció a magyar jogszabályok értelmében.
Igen értem. Köszönöm a választ!
Törlés